GDPR Persondatapolitik
EU’s persondataforordning 25. maj 2018

Behandling af personlige oplysninger

Det er vigtigt for os at gøre dig tryg med hvordan vi håndterer dine personlige oplysninger.

Alle personlige oplysninger og data bliver behandlet fortroligt og bliver aldrig videregivet til tredjemand.

Personlige data bliver anvendt til internt brug, for at opretholde og genemfører kundeforholdet.

Skulle du ikke ønske at modtage vores nyhedsbrev fremadrettet, kan du framelde det ved at trykke på linket i nyhedsbrevet.

Hvad indsamler vi af personlige oplysninger

Der bliver udlukket indsamlet generelle personoplysninger, som skal bruges i forbindelse med at være kunde hos os, f.eks. navn, adresse, e-mail, telefonnummer, m.v.

Vi opbevarer eventuelle personoplysninger, sålænge opgaven er aktiv. Herefter slettes en del af oplysningerne.

E-mails opbevares sålænge opgaven eller kundeforholdet er aktivt, herefter slettes de løbende.

Vi indsamler ikke personfølsomme oplysninger.
Skulle der tilgå os oplysninger ved f.eks. forsikringsfotografering, som forsikringsselskabet har påført papierne som viser hvad opgaven går ud på, slettes disse når opgaven ikke længere er aktiv og udført, er oplysningerne påført en evt. faktura som betalings id og lign., opbevares disse i 5 år grundet gældende krav fra Skat

I vores fakturerings system til erhvervskunder vil der ydermere i nogle tilfælde findes oplysninger om kontaktpersoner og forskellige leveringsadresser.

Fakturabetaling sker via bankoverførsel til Nordea, her står Nordea for sikkerheden.

Betaling og faktureringsoplysninger opbevares 5 år grundet gældende krav fra Skat.

Opbevaring af negative/digitale filer (billeder)

Fotograferings negativer/digitale filer billeder tænkes opbevaret, så længe det er os muligt.

Vi har ikke en fast tidshorisont for opbevaring af personoplysninger, herunder billeddata.

Opbevaringen sker så du efterfølgende kan bestille billeder fra opgaven, med mulighed for efterbestilling af billeder, udskiftning af uheldsramte billeder (brand/vandskade/mekanisk skade m.m.) samt af garantihensyn, samt af familiehistorisk hensyn.

Opbevaringen af digitale filer sker i lukket system, med angivelse af fotograferingsnummer og fornavn og efternavn.

Bestilling kan kun ske af fotograferingsbestilleren og efter aftale dennes familien.

Produktion af varer og tjenester

Produktion af varer til kunder foretages primært hos os selv.
Ved ekstern produktion med anvendelse af persondata (billeder/filer) overdrages alene relevante filer til denne produktion, mens øvrige persondata ikke overdrages.

Rettigheder

Som kunde giver vi dig, fuldstændig gennemsigtighed i hvilke persondata vi gemmer og hvordan vi opbevarer dem.
Du har ret til indsigt i de oplysninger vi har om dig og til at få urigtige oplysninger rettet.

Om Lorentsen Fotografi’s anvendelse af kundebilleder

Person/portræt kundebilleder anvendes aldrig uden en skriftlig tilladelse og alene til markedsføring af vores forretning, online og offline.
Dette direkte på egne materialer eller hos markedsførings samarbejdspartenere/leverandører og altid med angivelse af vores bomærke/logo i materialet eller på billedet.
Vi henviser også til loven om copyright, der både beskytter bestiller og fremstiller af et billede.

Om Lorentsen Fotografi

Vi er en mindre virksomhed og derfor er strukturen relativ simpel.

Dataansvarlig: Jørgen Lorentsen

Databehandler: Thomas Lorentsen og Jørgen Lorentsen

Hjemmesider:

lorentsen.dk
aarhusfotograf.dk
tinybaby.dk
dreamphoto.dk

Kontakt læs her på: Lorentsen Fotografi